Saturday, May 8, 2010

Mission

Ada tiga budak laki menuju ke pintu belakang sekola sewaktu aku,nabila dan ismawati sedang syok menari yg diajar - farhana . haha , agak kekok , tarian zapin . biasa lah , aku bukannye wanita ayu 100% , bukan lemah gemalai or longlai . Bila nampak dorang je , kiteorang pun kabut ah pegi nyorok , then intai ape diorang buat . whoah , aku dan nabila , menyorok blakang dinding . Ismawati ngan farhana , entah hilang ke mana . aku ngan nabila ni secocok sikit , sama kepala . kiteorang pun intai ah dorang . Agak terkesima sebentar . Seorang lelaki, well , berpakaian baju 'perabot' x silap , lompat kuar pagar skola . aku pun cam "weh nak buat ape ni weh?" mmg kabut gile arhh time tu . haha . siap lompat lompat lagi . then ak trjmpe la ismawati ngan farhana , tgh myorok gak . then ak ckp la , wey jom gitau cikgu . dorang pun cam cuak cuak . pastu kteorang decided nak tengok lagi dorang ade ke x . so kteorg intai ah kat dinding ann . aku last , pastu ismawati tolak aku kebelakang , then aku terjatuh terduduk . dala baju kurung . habis kotor . time tu memang aku rasa macam ade mission arh , aku masih terbayang lagi aku tengah pakai spek itam , lagak seperti spy . kebetulan nampak pengawas pengawas yang lalu kat situ , so aku pun pegi la kat die .


"bang bang , ade orang lompat pagar"
"kat mane?"
"belakang skolah"
"jadi?"
"nak buat ape?"
"biarlah"
"erm?"
"biar je dorang"
pastu ade sorang pgawas menyampok..
"kenal ke dorang?"
"erm x kot . sorang tu kenal la kot fom 3 pakai baju perabot"
"mane ade fom3 kai baju perabot"
"erm kalau macam tu fom4 ah"
"hem biarlah"
"....."

ak cam panas je . cam ape je respons diorang . buat malu ade ah ! da la jawab macam tu , pastu sengih sengih . mana tk panas an? buat malu jer . igtkan x ya nak gitau ann . tapi aku ingat cam bersubahat pulak . x kan dose . bersabar je la...

No comments:

Post a Comment