Saturday, May 8, 2010

Wayang bersama Nina

Bangun bangun pagi sudah dileter oleh abang - 'kakdek!! mandi!!' . then abg aku sambung , 'jakgi abg nk tengok wayang' . saje nak bagi aku jeles ah tu . then aku pun cakap arr aku nak join gak . pastu die pon okeh ah . die nak tengok IP MAN 2 tuh . ak pun cakap la 'bukan 18+ ke?' then die kate 'aah so abg tgk sorang2 la' . ak pun mendengus . pstu ak kate la ' abes tu tengok asing ? ' herm .. abg ak pun pikir . ' ko berani ke ?' , 'berani .' selamba aku menjawab . haha . then , aku pun pegi la wwm ngan abg aku . dalam kol 1:30 mcm tu . sorry yer syed , sebab janji ngan kau on ! x sempat nak gitau .. hehe . tapi sebelum tu aku ngan abg aku enjoy2 dlu kat warung marvellous , dekat ngan LRT taman melati . memang terbaek :P then aku pun mule la keluarkan topik .

"bang , ape kate abg beli je due tiket , kakdek x ya pegi . then abg kasi la satu lagi tiket tu utk kakdek . " kononnya idea bernas .

" tapi kan orang yang amek tiket tu nampak kau .."

"ye tak ye jugak . herm , ala belakon la tinggi , cakap la kakdek ni 16 tahun ke . "

"dia nak tengok ic arhh . kantoi la nanti . "

"hmm . cakap la lupe bawak ic . nanti kkdek pakai la kasut tinggi . "

"dia tengok kau pun da tau la umo ko bape"

"iyolah..lagipun cite ape ade utk kakdek??"

"how to train a dragon.. x silap??"

"hmm .. tak ingin .. cite laen x kan x de?"

"banyak cite 18+ dehh .."

"ok arr tengok cita tu ."

lepas makan .. kteorang pun gi ah wwm . then beli tiket . abg ak pun mase tu nak kasi can kat ak supaye tengok ipman 2 tuh . then abg ak mule la mission die.

"kak , due tiket ."
"tempat?"
"ermm kasi dekat situ lah" (sambil menunding jari)
"berape orang?"
"dua"
"eh kejap . adek ni umo berape?"
abg ak pun mase tu tengah ligat berpikir nak jawab ape..
"die ni .. form...... (pause) 2 "
"owh , maaf yer . 18 keatas."

arghh apesal la kakak ni straight sangat? die nak duit ke tak nak ? bagi aku tiket je la! bukannye bos ade pon . tu je perkataan yg aku kuar , dalam hati .

pastu aku pun ngan abg ak kuar la dari kaunter tiket tu . lalu aku bertanya ' abg nape x amek wyg utk kakdek' . then abg ak kate 'kan x de wyg' pstu ak kate la cite pape arhh . den die kate ' 3 idiots? kwn abg kate bes cite die . lawak' . aku menjawab , ' oh , yang tu pun yang tu la . janji ade wyg' .
so bermaksud aku ngan abg ak tengok asing asing la . ak pun agak cuak arh sebab x pandai nak cari seat . lantas aku message izzah .. "wey jom wwm . tengok wyg . 3 idiots , kol 345 . dtg tau' . pstu die pun balas 'aritu aku ajak x nak . memang mintak kaki ar kan? sori ar mak aku x kasi . ' aku pun hermm pujok la die . tapi die kate x boleh . so aku message la nina jugak . 'hey nina jom tengok wyg' . 'jom jom , bila?' 'now . pkul 345 , 3 idiots . meet me' then die kate ' i think im going' . 'okay' . ak igt die pun x le . sbb kebanyakan ak tnye slalu kate kene tanye dlu la tengok transport ade ke x . tpi die on jer , aku pun , seronok la . ade kawan . haha .


sampai2 , ak nampak die , pakai baju wane purple , lepas rambot lagi .. perghh :p
then aku pon suruh ah die pegi beli tiket cepat , karang tak de seat . so alhamdulillah mase beli ade gak tiket kan . i mean seat , dok sebelah aku jugak :P happy la . aku masok ngan die , kosong . bkannye takde orang . ade tu ade tapi jumlahnye sedikit sgt . yela cite ni da lame kuar tapi aku je yg lmbt tengok .haha . then ak pun duduk ah ngan die . kalau die x de , memang ak duduk sorang2 la dalam sebaris tu . cuak , tapi cerite die bes . sedih , kelakar . tapi yg byk sedih ah . ade sorang tu muke cam faraby . haha . cute ar gak kan , nina? :D tapi tak sempat nak amik gambar .. sorry .

No comments:

Post a Comment